Barbara III

Kovapohjainen 5,5 m pitkä Bombair kumivene

Hankinta vuosi 2005
Moottori: Yamahan 90 AETOL perämoottori vuodelta 2005
Nopeus: Max 30 solmua, taloudellinen matkavauhti19-21 solmua.
Varustus: Plotteri viistokaiulla, ankkuri+50m ankuriliina, sammutin, ensiapupakkaus,
varapotkuri, työkaluja.
Veneenkäyttö: Iltakeikat, leirit ja pienten porukoiden omat retket.
Suositeltava määrä sukeltajia 4-5
Venettä saa lainaksi kokeneet pienvenekuskit.
Säilytys: Trailerin päällä

Cicilia II

IMG_7524 IMG_7500 IMG_7498

Puoliliukuva 8,3m pitkä ja 3,1m leveä Naviga 8s vene.

Hankintavuosi 2014
Moottori: Iveco Aifo 250hp vuodelta 2005.
Nopeus: Max 25 solmua, taloudellinen matkavauhti 14-17 solmua.
Varustus: Katsastus varusteet, uimataso tikkailla, kaksi ankkuria + 50m ankkuriliina, köysiä.
Plotteri, kaiku, lämmitin, keitin ja grilli.
Veneen käyttö: Viikko- ja viikonloppukeikkoja, sekä kesä- ja syysleiri.
Suositeltavin sukeltajien määrä on kahdeksan, tilan käytön takia, maksimi kymmenen henkeä.
Venettä ajaa vain siihen nimetyt kuskit.
Säilytys: Laiturissa Laajasalon Sarvastossa.

Vuosien saatossa on Finnairin Sukeltajat matkanneet kaiken kokoisia ja näköisillä aluksilla. Tässä onkin kuvia niistä joistakin.

Kaksimastoinen 28 metriä pitkä kaljaasi M/Aux Ingeborg. Laivalla oli keittomahdollisuus, kivat hytit, sauna, kalastamismahdollisuus, kompressori. Optomec Oy:n omistaja Harri ’Hara’ Holland ja Raimo ’Rami’ Raudaskoski omistivat aluksen. Ingeborg on vanha hiekkajaala, joka edelleen toimii charter-veneenä Helsingin edustalla. Kerholaiset vuokrasivat venettä 1970 luvun lopulla sekä 1980 luvulla sekä lyhyille sukelluksille Helsingin edustalle että pidemmille retkille ja leireille. Heikki Moisio myös ajoi alusta.
Heikki Moisiolla oli oma fiskari kahdeksan vuotta. Hän luopui siitä vuonna 1985.
Leireillä käytetty Busteri oli Finnairin mökkiläisten käytössä ollut vene.
Seiskarin ja Nauticatin sen jälkeen, omisti Hans `´Hani´` Sachse. Hans antoi kerholaisten käyttää veneitään, sillä Heikki Moisio ja Pasi Saaranen korjasivat ja huolsivat veneet palkkiona käytöstä.
Kumivenen oli Barbara I, jonka omistivat Hans ja Moisio.
Tuff-Tuff Maren
Mian omisti Sukeltajat Ry, Arska ja Stime ostivat sen seuraavaksi.
Magneetti tai Aeqviidu Riian edeltäjä. Touho, Veikko Keke Rasinen, Antti Höyden, Antti Paronen .
Riia oli alun perin neuvostoliittolainen Puna-armeijan vartiolaiva, vuonna 1963 rakennettu, Suomenlahdella. Legenda kertoo, että Neuvostoliiton jälkeen virolaiset ostivat veneen, tarina kertoo, että miehet olivat salakuljettaneet kurdeja Virosta Ruotsiin.Viron rannikkovartiosto nappasi lastin ja keikka jäi siihen. Virolaiset sukeltajat ostivat aluksen ja pojat ostivat sen sitten heiltä. Riia 1994 tai 1995. Haettiin Riian lahdelta Virosta. Nimi on peräisin tästä se ei ole laivan alkuperäinen nimi. Touho, Janne ja Keke, Esa Semeri omistivat laivan alun perin. Poma osti Keken osuuden. Ostivat yhdessä Esan (Semeri) ulos, hänellä ei ollut riittävästi aikaa. Riia on ainoa alus, joka on lähtenyt vetämällä käyntiin. Matkalla Virosta Suomeen aluksen moottori sammui, eikä lähtenyt enää käyntiin. Merivartiosto kutsuttiin paikalle. Se otti Riian hinaukseen. Hinattaessa pojat menivät konehuoneeseen ihmettelemään mitä oli mahtanut tapahtua ja samalla kone lähti käyntiin heidän koskematta yhtään mihinkään. Riia siis lähti hinattaessa käyntiin.